Jouw SOS toolkit bij onzekerheid

Bijgewerkt: 29 nov 2019

We hebben allemaal wel eens een momentje waarop er onzekere gedachten bovenkomen. ‘Ben ik wel goed genoeg?’, ‘Wie ben ik nou om anderen iets bij te brengen?’, ‘Wat zullen zij ervan vinden dat ik…?’. Volkomen normaal, het overkomt iedereen. Gelukkig kun je hier mee aan de slag gaan. Wij geven je vijf tips die je op onzekere momenten kunt toepassen en tegelijkertijd ook onderdeel kunt maken van jouw leefstijl om die onzekerheid te tackelen!


Dans!

Zet je favoriete nummer op en dans! Door muziek en beweging kom je uit je hoofd en in je lichaam. Door te dansen maakt je lichaam je oxytocine aan, het gelukshormoon met een angstverminderend effect. Door je letterlijk even los te schudden kun je je in het dagelijks leven ook losser, vrijer en zelfverzekerder voelen. Doe dit dus regelmatig, thuis, op straat of in de club. En zeker als jij je even onzeker of minder lekker in je vel voelt zitten, zet die muziek aan en shake that booty!


Social Media dieet

Of je het nu wilt of niet, ontkennen mag, we vergelijken ons nu eenmaal met anderen. Social media kunnen iemands leven er zou uit laten zien dat jij er onzeker van wordt. Ergens weet je wel dat dit geen realiteit is en toch stop je niet zomaar met vergelijken. Zolang jij door je Instafeed ploetert, zal die vergelijking aanhouden. Als jij je even onzeker voelt of een mindere dag hebt, zet je internet dan gewoon even uit, ga naar buiten en laat je verrassen met wat de wereld te bieden heeft als je even niet op je telefoon zit.


Boek een massage

Massages hebben een positieve invloed op het je zenuwstelsel. Daarnaast verhoogt het de hoeveelheid endorfine en oxytocine in je lichaam. Hierdoor kun je stress verminderen en stimuleer je het geluksgevoel. Als je minder stress en meer geluk ervaart ben je veel minder vatbaar voor onzekere gedachten. Doe dit dus regelmatig of boek er eentje op de momenten dat je het extra goed kunt gebruiken (je partner lief aankijken is uiteraard ook een enorm goed idee).


Positieve gedachten

Door je negatieve gedachten te willen veranderen, ben je er eigenlijk tegen aan het vechten en worden ze alleen maar sterker. Laat die gedachten voor wat het is en vul ze aan met positieve gedachten. Maak voor jezelf een mooi lijstje met affirmaties die je erbij kunt pakken op de momenten waarop je ze extra hard nodig hebt: ‘Ik ben meer dan genoeg’, ‘ik heb de wereld iets te bieden’, ‘ik ben uniek en dat mag gezien worden’, ‘ik ben een inspiratie voor anderen’, ‘ik beheers mijn emoties en ik kies voor geluk’.


Happy Jar

Start vandaag met het maken van een happy jar. Hoe je dat doet? Iedere keer dat jij een complimentje krijgt, schrijf je hem op een briefje en dat briefje stop je in een pot (een lege pot Nutella of appelmoes). Als je een dipje hebt, pak je die pot erbij en lepel je een berg complimentjes naar boven. Lekker van genieten!


Realiseer je dat die onzekere gedachten voortkomen uit angst en kies voor een leven vanuit vertrouwen en liefde naar jezelf. Take care of your selfie!

0 keer bekeken

Take Care of Your Selfie | Andries Copierstraat 102, Amsterdam |  +31 (0)6 14 06 87 73 | info@takecareofyourselfie.nl

© 2020 Take Care of Your Selfie